Технические аспекты "Формулы-1"

Аватара пользователя
Креатив
Сообщения: 1524
Зарегистрирован: 11 сен 2007, 10:29
Откуда: Вологда

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Креатив »

Мерседесу в этой ситуации было бы приличней промолчать. Целый прошлый сезон с ДАСом откатали и ничего.
Радость лечит! :)
Аватара пользователя
Mika
Сообщения: 10356
Зарегистрирован: 17 мар 2019, 21:45
Любимая команда F-1: West McLaren Mercedes
Откуда: Moscow

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Mika »

Ольга ! писал(а): 21 май 2021, 20:14 И почему ж сами так не сделали, если такой значительный выигрыш ? :)
Противоречит правилам :wink:
С детства за Пиастри
Аватара пользователя
Mika
Сообщения: 10356
Зарегистрирован: 17 мар 2019, 21:45
Любимая команда F-1: West McLaren Mercedes
Откуда: Moscow

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Mika »

Креатив писал(а): 21 май 2021, 22:37 Мерседесу в этой ситуации было бы приличней промолчать. Целый прошлый сезон с ДАСом откатали и ничего.
Он полностью соответствовал регламенту, в отличии от гибких элементов :)
С детства за Пиастри
Аватара пользователя
fda2000
ПХП-монстр
Сообщения: 55636
Зарегистрирован: 08 сен 2007, 08:46
Любимая команда F-1: Хонда
Откуда: Москаль

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение fda2000 »

don pelayo писал(а): 21 май 2021, 20:07 Мне бы их проблемы
Там стоимость разработки такого крыла превышает твою зп за всю жизнь, тебе точно нужны такие проблемы? :)
Все, что нас не убивает - делает нас сильнее. Прощайте, хорошие люди...
+ за взятие Алонсо, + от Алонсо за схожесть наклонностей
Жё сюи Борис
Я матерый
Зелёный Навальный опять жжот!
Аватара пользователя
fda2000
ПХП-монстр
Сообщения: 55636
Зарегистрирован: 08 сен 2007, 08:46
Любимая команда F-1: Хонда
Откуда: Москаль

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение fda2000 »

Mika писал(а): 21 май 2021, 23:45
Креатив писал(а): 21 май 2021, 22:37 Мерседесу в этой ситуации было бы приличней промолчать. Целый прошлый сезон с ДАСом откатали и ничего.
Он полностью соответствовал регламенту, в отличии от гибких элементов :)
Тады уж вся концепция высокого рейка противоречит правилам, ггг.
Все, что нас не убивает - делает нас сильнее. Прощайте, хорошие люди...
+ за взятие Алонсо, + от Алонсо за схожесть наклонностей
Жё сюи Борис
Я матерый
Зелёный Навальный опять жжот!
Аватара пользователя
Ольга !
Сообщения: 35001
Зарегистрирован: 11 мар 2008, 09:17
Любимая команда F-1: Ferrari

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Ольга ! »

Mika писал(а): 21 май 2021, 23:44
Ольга ! писал(а): 21 май 2021, 20:14 И почему ж сами так не сделали, если такой значительный выигрыш ? :)
Противоречит правилам :wink:
Противоречит новой директиве, которая ещё в процессе внедрения. Вот когда она вступит в действие, тогда запротиворечит.
Schumacher forever !
Аватара пользователя
Креатив
Сообщения: 1524
Зарегистрирован: 11 сен 2007, 10:29
Откуда: Вологда

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Креатив »

Mika писал(а): 21 май 2021, 23:45
Креатив писал(а): 21 май 2021, 22:37 Мерседесу в этой ситуации было бы приличней промолчать. Целый прошлый сезон с ДАСом откатали и ничего.
Он полностью соответствовал регламенту, в отличии от гибких элементов :)
физика - штука полезная. Абсолютно упругие вещества в природе найти сложно. Поэтому и вводятся правила, которые регламентируют параметры жёсткости.
С другой стороны, если следовать твоей логике, то и поворачиваемые задние колёса тоже будут соответствовать регламенту. :mrgreen:
Радость лечит! :)
Аватара пользователя
Korkinet
Сообщения: 25195
Зарегистрирован: 03 ноя 2008, 01:46
Любимая команда F-1: уже не будет
Откуда: Израиль

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Korkinet »

Ольга ! писал(а): 22 май 2021, 00:23
Mika писал(а): 21 май 2021, 23:44
Ольга ! писал(а): 21 май 2021, 20:14 И почему ж сами так не сделали, если такой значительный выигрыш ? :)
Противоречит правилам :wink:
Противоречит новой директиве, которая ещё в процессе внедрения. Вот когда она вступит в действие, тогда запротиворечит.
Директива говорит только о проверке, сам тех регламент остался прежним, в котором просто сказано, что конструкция должна быть жёсткой.
Аватара пользователя
fda2000
ПХП-монстр
Сообщения: 55636
Зарегистрирован: 08 сен 2007, 08:46
Любимая команда F-1: Хонда
Откуда: Москаль

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение fda2000 »

Korkinet писал(а): 22 май 2021, 07:02
Ольга ! писал(а): 22 май 2021, 00:23
Mika писал(а): 21 май 2021, 23:44

Противоречит правилам :wink:
Противоречит новой директиве, которая ещё в процессе внедрения. Вот когда она вступит в действие, тогда запротиворечит.
Директива говорит только о проверке, сам тех регламент остался прежним, в котором просто сказано, что конструкция должна быть жёсткой.
В регламенте сказано что это не должно давать аэропреимушеств. А кто сказал что даёт? :) И как я сказал, кто сказал что это крыло гнется, а не подвеска приседает? Почему уже минимум полпеллтона признается что придется переделывать? Типичная серая зона.
Все, что нас не убивает - делает нас сильнее. Прощайте, хорошие люди...
+ за взятие Алонсо, + от Алонсо за схожесть наклонностей
Жё сюи Борис
Я матерый
Зелёный Навальный опять жжот!
Аватара пользователя
Ольга !
Сообщения: 35001
Зарегистрирован: 11 мар 2008, 09:17
Любимая команда F-1: Ferrari

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение Ольга ! »

Если бы было нарушение правил, гибких поштрафовали бы. Они прошли проверки ФИА (ужесточенные с этого сезона), значит соответствуют техническим требованиям.
Schumacher forever !
Аватара пользователя
trinci
Сообщения: 8185
Зарегистрирован: 13 фев 2012, 22:37
Любимая команда F-1: Scuderia Ferrari
Откуда: Perm

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение trinci »

Маси в Монако,
Команды пригибает
И крылья им гнет
Аватара пользователя
G@rry
Сообщения: 8998
Зарегистрирован: 19 май 2017, 12:00
Любимая команда F-1: Alfa Romeo
Откуда: Закудыкиногорск

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение G@rry »

Скрылось солнце за склоном Фудзиямы.
Ледяной дождь страданий пролился на голову мою.
Триничи-сан пытается писать хайку.

У меня слово за слог. Больше не меньше.
Изображение
Аватара пользователя
trinci
Сообщения: 8185
Зарегистрирован: 13 фев 2012, 22:37
Любимая команда F-1: Scuderia Ferrari
Откуда: Perm

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение trinci »

Тормоза.

про баланс на 3й минуте



про всякие "дополнительные зажимания" в начале регламента
Скрыто:
ARTICLE 11: BRAKE SYSTEM 11.1 Brake circuits and pressure distribution 11.1.1 With the exception of a power unit, all cars must be equipped with only one brake system. This system must comprise solely of two separate hydraulic circuits operated by one pedal, one circuit operating on the two front wheels and the other on the two rear wheels. This system must be designed so that if a failure occurs in one circuit the pedal will still operate the brakes in the other. The diameters of the master cylinders acting on the two rear wheels and the two front wheels must be within 2mm of each other and have the same available travel. The same principle must be applied in multi-stage master cylinder designs. 11.1.2 The brake system must be designed in order that the force exerted on the brake pads within each circuit are the same at all times. 11.1.3 Any powered device, other than the system referred to in Article 11.9, which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of the brake system is forbidden. 11.1.4 Any change to, or modulation of, the brake system, other than any movement of the minimal flexible parts described in Article 11.4 to 11.6, whilst the car is on the track must be made by the driver's direct physical input or by the system referred to in Article 11.9, and may not be pre-set. 11.2 Brake calipers 11.2.1 All brake calipers must be made from aluminium materials with a modulus of elasticity no greater than 80Gpa. 11.2.2 No more than two attachments may be used to secure each brake caliper to the car. 11.2.3 No more than one caliper, with a maximum of six pistons, is permitted on each wheel. 11.2.4 The section of each caliper piston must be circular. 11.3 Brake discs and pads 11.3.1 No more than one brake disc is permitted on each wheel which must have the same rotational velocity as the wheel it is connected to. 11.3.2 All discs must have a maximum thickness of 32mm and a maximum outside diameter of 278mm. 11.3.3 No more than two brake pads are permitted on each wheel. 11.4 Front air ducts All measurements in this Article will be made with the wheel held in a vertical and straight ahead position, and furthermore any criteria of visibility will assume that the entire sprung part of the car, the suspension and the tyres have been removed. 11.4.1 Air ducts around the front brakes will be considered part of the braking system. These air ducts: a. Must lie entirely outboard of a plane parallel to the inner face of the wheel rim and displaced from it by 120mm toward the car centre plane. b. Must not protrude beyond a radius of 180mm from the centre of the wheel, when viewed from the side. For any part of the air duct which is in contact with the external air stream and between 120mm and 5mm inboard of a plane parallel with the inner face of the wheel rim, the following conditions must be satisfied:2020 Formula 1 Technical Regulations 65 19 June 2020 © 2020 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 5 c. Any intersection with a vertical lateral or horizontal plane must produce a single tangent-continuous curve. Furthermore, this tangent-continuous curve must be fully visible when viewed from the car centre plane. d. The local radius of curvature must be greater than 20mm. In order to fulfil this criterion, it should be possible to apply a tangent sphere of radius 20mm to any point of these surfaces (and on both sides), without intersecting any other part of these surfaces. e. Any intersection with a vertical longitudinal plane must produce a single closed section All parts of the air duct more than 5mm inboard of a plane parallel to the inner face of the wheel rim must fit entirely between two planes which are parallel to the reference plane and separated by 180mm. 11.4.2 Once the geometry has been defined in accordance to Article 11.4.1, the following apertures may be added : a. A single aperture may be applied to the part of the air duct which is in contact with the external air stream and between 120mm and 5mm inboard of a plane parallel with the inner face of the wheel rim. This aperture must be: i. Fully visible from the front of the car and may not be taller than 180mm when measured normal to the reference plane. ii. Constructed such that no point on its periphery is more than 50mm from any other such point when measured normal to plane A-A. iii. Entirely forward of the front wheel centre line. b. Apertures where suspension legs, uprights or mounting brackets intersect the surface of the air duct must be minimal in size in order to permit the full vertical travel and steer of the suspension system. Furthermore, they must be internally sealed in such way so as to prevent any air flow from another aperture. For clarity, apertures as referred to in this Article are considered to be mathematical surfaces that are coincident with the surfaces constructed in accordance with Article 11.4.1 and bound by their periphery. Any criterion of visibility in this article will consider these surfaces to be non-transparent. 11.4.3 No air flow may pass through a circular section 105mm in diameter with its centre lying along the axis and its plane coinciding with the inboard face of the wheel fastener described in Article 12.8.2. 11.5 Rear air ducts Air ducts around the rear brakes will be considered part of the braking system and shall not protrude beyond : a. A plane parallel to the ground situated at a distance of 160mm above the horizontal centre line of the wheel. b. A plane parallel to the ground situated at a distance of 160mm below the horizontal centre line of the wheel. c. A vertical plane parallel to the inner face of the wheel rim and displaced from it by 120mm toward the car centre plane. d. In the forward direction, a radius of 330mm from the centre of the wheel or in the rearward direction a radius of 180mm from the centre of the wheel, when viewed from the side. All measurements will be made with the wheel held in a vertical position.2020 Formula 1 Technical Regulations 66 19 June 2020 © 2020 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 5 11.6 Common rules for front and rear air ducts Air ducts for both the front and the rear brakes must also satisfy the following requirements : a. They may not rotate with the wheels nor may they, or any of their mountings, protrude axially beyond the outer face of the wheel fastener. b. No part of the car, other than those specifically defined in Articles 12.8.1 and 12.8.2, may obscure any part of the wheel when viewed from the outside of the car towards the car centre plane along the axis of the wheel. Furthermore, with the exception of minimal flexible parts for the sole purpose of allowing an aerodynamic seal to be maintained to the suspension members and wheels, the air ducts must: c. Be rigid and rigidly secured to the suspension uprights described in Article 10.5 (rigidly secured means not having any degree of freedom). d. Not be rigidly secured to the suspension members. 11.7 Brake pressure modulation 11.7.1 No braking system may be designed to prevent wheels from locking when the driver applies pressure to the brake pedal. 11.7.2 No braking system may be designed to increase the pressure in the brake calipers above that achieved by the driver applying pressure to the pedal under all conditions. 11.8 Liquid cooling Liquid cooling of the brakes is forbidden. 11.9 Rear brake control system The pressure in the rear braking circuit may be provided by a powered control system provided that: a. The driver brake pedal is connected to a hydraulic master cylinder that generates a pressure source that can be applied to the rear braking circuit if the powered system is disabled. b. The powered system is controlled by the control electronics described in Article 8.2
Аватара пользователя
trinci
Сообщения: 8185
Зарегистрирован: 13 фев 2012, 22:37
Любимая команда F-1: Scuderia Ferrari
Откуда: Perm

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение trinci »

Бензин (E10), который будет использоваться в автомобилях 2022 года, на самом деле будет содержать 10% (био) этанола. Это создает проблемы для всех инженеров, которые видели, как «урезалась» мощность тепловой части примерно на 5% при том же потреблении. Значение также было бы выше, если бы не тот факт, что этанол имеет более высокое октановое число, предотвращает детонацию и, что более важно, охлаждает заряд.
https://www.formu1a.uno/power-unit-ferr ... 022-turbo/

А вот интересно, Хонда учла этот нюанс в своем уже готовом моторе?
Аватара пользователя
fda2000
ПХП-монстр
Сообщения: 55636
Зарегистрирован: 08 сен 2007, 08:46
Любимая команда F-1: Хонда
Откуда: Москаль

Re: Технические аспекты "Формулы-1"

Сообщение fda2000 »

Гораздо интересней, учтете ли вы, бгг.
Все, что нас не убивает - делает нас сильнее. Прощайте, хорошие люди...
+ за взятие Алонсо, + от Алонсо за схожесть наклонностей
Жё сюи Борис
Я матерый
Зелёный Навальный опять жжот!
Ответить

Вернуться в «Тема дня»